Én a kaméleon és a fejlődésem

április 23, 2018

anna-sullivan-575433-unsplash.jpgAhogy ma visszaolvastam a tegnapi a bejegyzésem rájöttem valamire. Csak arról szól mi az amit nem tudok befolyásolni. Amit nem tudok irányítani és siettetni. Mert lehet, hogy kereshetem de nem biztos, hogy meg is találom. És nem szabad elvesznem a keresésben, vakon arra koncentrálva. Ettől függetlenül örülök, hogy megírtam mert ide vezetett, hogy arra is rájöttem, van valami amit tehetek addig amíg rám talál az a bizonyos személy és érzés. És addig sem kell ölbe tett kézzel várakoznom. Erre viszont csak a poszt végén térek ki előtte szeretném elmagyarázni mit éltem át két "egyetemen" töltött év alatt és, hogy jutottam el idáig ahol most vagyok.
Korábban is (április 04.) írtam hogy céltalannak érzem az életem és hiányzik valami amire fókuszálhatok. Rájöttem, hogy már túl hosszú ideje hanyagolom magamat. Igen élem az életem, élvezem, és sodródok az árral de közben szem elől tévesztettem azt ami a legfontosabb. Kitettem saját magam a fókuszomból. És szándékosan. Két éve olyan pontra érkeztem ahol meg kellett szüntetnem azt az életfelfogást amivel addig rendelkeztem. Alkalmazkodnom kellett, leengednem a falaim kicsit és nyitnom az "új világra". Egyetemre mentem, ahol a bulizás lett a legfontosabb. Ennek köszönhetően rengeteg új embert ismertem meg és sikerült elég  szépen alkalmazkodnom... mondhatjuk addig a pontig amíg már inkább "ők" voltam mint "én". Napról napra kezdtem élni nem törődtem többé az álmaimmal és a korábban magam elé helyezett célokkal. Ez viszont fel sem tűnt először olyan jól éreztem magam. Az önbizalmam megnőtt. Sokkal jobban kezdtem érezni magam a bőrömbe és többé nem érdekelt annyira a testem se, amire régebben görcsösen rá voltam feszülve.Nem érdekeltem annyira saját magam, és ez egy csodálatos érzés volt annyi év önutálat után. Kiderült, hogy az emberek kedvelnek ha önmagamat adom. Annyi bókot kaptam mint még soha életembe. A rokonaimat viszont megijesztettem. Azt mondták kifordultam önmagamból. Abban az időben ez vérig sértett és ragaszkodtam ahhoz “én ilyen vagyok és mindig is ilyen voltam”. Az ő szemszögükből nézve viszont tényleg kétségbeejtő lehetett mikor a tizennyolc éves lányuk/unokájuk, aki eddig könyveket olvasott a szobájába és a számítógépén lógott éjjel nappal, hirtelen soha nincs otthon, éjjel négykor ér haza és tanulni se látják. Hiába. Ez vagyok én. Mármint nem ez az őrült parti állat hanem az az ember aki nem ismeri az arany középutat. Csak az extrém végleteket mindenben. Introvertált szégyenlősből pillanatok alatt és átmenet nélkül extrovertált nagyszájúvá váltam. És még is ezt az oldalam is magaménak éreztem. Persze az elején az alkohol is nagy szerepet játszott a dologba de idővel az sem kellett hozzá.

Imádtam, hogy különleges lehetek. Mert az voltam. Az elején mindenképp. Nem sok korombeli lányt lehetett találni a szórakozó helyeken aki tudott programozásról beszélni, és olvasottnak, számított mert a középiskolás éveit nem a kocsmában hanem a szobájában töltötte. Azt hittem unalmas és átlagos vagyok és kiderült, hogy nem. Szórakoztató voltam az emberek számára többek között azért, mert másodpercek alatt megéreztem minimális alkohol mennyiségeket, ilyenkor pedig a zárkózott, falakkal körbe vett lányból, átvedlettem vidám fecsegővé. Ami egyébként alapból is vagyok csak ezt az oldalamat addig nagyon kevesen láthatták, nem szerettem mutogatni. A szerencsétlenségemen is ezalatt az idő alatt tanultam meg együtt nevetni az emberekkel.

Sose felejtem el mikor egy fiú kb. 30 perc beszélgetés után döbbentem rám nézett és azt mondta “Nahát te nem csak szép hanem érdekes is vagy.” Erre én csodálkoztam el. Hát nem mindenki ilyen itt? Sőt nálam sokkal szebbek. Ezután kicsit körbenéztem, és amit láttam ijesztő volt. A lányok falatnyi ruhákba és kirakott mellekkel vihogtak mindenre amit az ellenkező nemű társaik mondtak nekik. Így azok minimális erőfeszítéssel, ami max egy piára való meghívást, és egy sablon bókot jelentett, már meg is szerezték maguknak estére a lányt aki egy óra alatt a sárga földig itta magát, hagyta, hogy össze vissza tapogassák és készen állt arra, hogy hazavigyék.
Én mindig is “furcsa” voltam az embereknek de míg általánosba és középiskolába ezt egy negatív jelzőként ragasztották rám, hirtelen egyetemistaként ez lett a legszebb bók amit kaphattam. Na de eltelt két év, a bulikba beleuntam a barátommal akivel az egyetem első évében jöttem össze, szakítottam. Felszedtem pár nagyon rossz szokást, és magammal továbbra se foglalkoztam szóval pár kilót is ezzel együtt. Tizenhat évesen kövérnek láttam magam és őrült edzésbe és kaja reformba kezdtem. Két évnyi alkoholizálás és gyors kaja evés után ugyan ott vagyok mint ahonnan indultam még sem zavar igazán mert az új önbizalmammal sokkal jobb helyen vagyok.
Éppen ezért kicsit félek újra belefogni ebbe az egészbe amire most készülök. Félek, hogy visszakerül a fejembe az a felfogás, hogy soha nem leszek elég jó magamnak. Hogy újra megutálom magam. Holott nem ezt akarom elérni azzal, hogy megint ezt szeretném a célomnak kitűzni. Most csak “szimplán” a legjobb verziója szeretnék lenni önmagamnak. Összegyúrni mindkét verzióból egyet. Megtalálni a “középutat”, ami másoknak talán egyszerű nekem a legnagyobb kihívás amit magam elé állíthatok.

Újra fel szeretnék töltődni mert már elegem van abból, hogy ilyen üresnek érzem magamat, és már egyáltalán nem méltónak a “furcsa” jelzőmre. Beálltam én is a sorba, és már csak hang vagyok.
Szóval lelkileg és fizikailag is rendbe kell szednem magam ahhoz, hogy újra neki lendülhessek ennek az egésznek amit tegnap írtam. Talán tényleg nem állok most készen egy kapcsolatra. Akkor sose kerülne vissza magamra a fókusz.
Már az is hatalmas haladás hogy két év után újra rendszeresen kepés vagyok, és késztetést is érzek arra, hogy írjak és feldolgozzam azt ami a fejemben zajlik. Nem tolok mindent félre távol tartva a józanságom és a jelent. Írok a problémáimról amik felgyülemlettek és végre megoldást is találtam rájuk remélhetőleg.

Az egyetemről kiiratkoztam mert végre beláttam, hogy ez nem az a szak ami érdekel és amiért megéri szenvedni. Tudom, hogy a tanulás számomra mindig az marad, szenvedés. De akkor legalább ne értelmetlen legyen. Azt viszont nem tehetem, hogy egyből ezek után keresek valami mást. Már nem hiszek magamnak sem azt illetően, hogy befejezném, és csak a pénzt dobnám ki az ablakon. A szüleim pénzét. Így találtam egy állást és egy évig dolgozni fogok. Félig meddig a saját lábamra szeretnék állni. Hálás vagyok a szüleimnek, hogy eddig támogattak, igaz hiába, és cserébe én csak csalódást okoztam nekik. Egy nap remélem vissza tudom adni nekik azt amit kaptam tőlük és erre az egészre csak egy “kilengésként” emlékezhetünk vissza amit még időben sikerült helyrehozni.
Addig is apró lepésekkel haladok majd, mindig egy közelebbi célt kitűzve magam elé. Újra elkezdek tervezni. Szeretnék jogsit, és egy laptopot (amit már több mint egy éve tervezek venni egyébként) de mindig elköltöttem cigire és alkoholra a spórolt pénzem. És talán ha egy év múlva is így gondolom még, akkor egy informatikával kapcsolatos képzést elvégezni. Rendbe fogom szedni az életem amit ezalatt a két év alatt felforgattam.

2 megjegyzés

  1. Szia Nina!
    Tudod, óriási dolgok azok, amiket ebben a bejegyzésben leírtál. Szerintem tök büszke lehetsz magadra, hogy ezt így összeszedted, átgondoltad és nem álltál itt meg, hanem tovább is gondoltad. Most tévedtem csak a blogodra, de ebből a bejegyzésből azt szűröm le, hogy elindultál az önismeret útján, és jó irányba haladsz.
    Jó dolog ilyet látni, és kívánom, hogy jól süljön el minden terved. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Poppy!
    Nem is tudom szavakba önteni milyen jól esett a kommented, nagyon köszönöm. Pont ma tévedtem én is a te oldaladra és bár láttam, hogy csak nem rég kezdted, rendszeres olvasód leszek. :)

    VálaszTörlés