Összeesküvés elmélet a Halakról

július 06, 2018

Ez a poszt egy pár mondatos helyzet jelentőnek indult aztán egy hatalmas káosszá változott amiben megosztom az asztrológiáról a véleményem és még pár kéretlen infót magamról. Ha csak a horoszkóp téma miatt olvasod, görgess amíg nem látod az "Asztrológia" feliratot.

Megint ezer éve nem jelentkeztem, legalább is én úgy érzem, de nem vagyok hajlandó csak azért írni, hogy írjak valamit erre most még is itt vagyok, hogy pontosan ezt tegyem (megint). A munka határozottan nincs jó hatással a kreativitásomra, de nem akarom csak erre fogni. Az írás iránti vágy szép lassan kihalt belőlem ahogy kihaltak bizonyos érzések is. Utóbbinak kifejezetten örülök, de az elszomorít, hogy csak akkor vagyok képes alkotni mikor vihar tombol bennem és túlterheltnek érzem magam az érzelmeimtől. Csak akkor, a jelenben tudom megfogalmazni amit érzek, aminek ki kell szabadulnia belőlem, a lezárás érdekében. Mostanra, hogy teljesen kiürült az emléke is mindennek ami az elmúlt egy évben történt, egyszerűen csak vagyok. Fejben biztosan vissza tudnék menni oda, hogy ihletet kapjak de nem akarok. Egy bejegyzésemben írtam a lezárásokról és akkor még határozottan nem álltam készen rá, maximum úgy zártam le a dolgokat ahogy meg is fogalmaztam. Besöpörtem a dolgokat a szőnyeg alá és végül el is estem bennük. Most viszont, hogy tényleg magam mögött hagytam, nem áll szándékomban visszanézni. 
A napjaim felvettek egy rutint amit minden nap megismétlek. Nem mondanám unalmasnak, mert nem érzem üresnek a napokat de nem is tartalmasak. Elég sok bejegyzésemben említettem, hogy a túlzások embere vagyok. Semmit nem tudok csak félig csinálni. Most épp a munkás életet viszem túlzásba. Annyira arra koncentrálok, hogy fel sem merül bennem, hogy el kellene járnom mondjuk szórakozni. Új emberek közé menni, még csak nem is a "pár találás" érdekében, inkább azért, hogy végre történjen velem valami, érezzek megint valamit amiről érdemes írni. Ami nyomot hagy bennem akár csak egy pillanatra is. Két évig mást se csináltam mint szórakoztam szóval értem én, hogy jelenleg miért nem hiányzik. Nem kell jövendőmondónak lenni viszont ahhoz hogy lássam mihez fog ez vezetni ha a "múltamból" indulok ki. Egy nap majd megunom ezt amit épp csinálok és újra elszabadul a káosz. Legalábbis ez nálam a körforgás amiből nem szabadultam. Azért szeretnék hinni benne, hogy sikerült azóta változnom és többet nem ismétlek.

Szabadidőmben, munka után már semmi kedvem gép előtt ülni mivel egész nap azt csinálom, ezért mostanában a youtubeon lógok a telefonomon. Ott fedeztem fel két csatornát amiről nem tudok leszakadni azóta. Tulajdonképpen az egyiknek tudtam korábban is a létezéséről és néztem is tőle nagyon régen videót. Akkoriban irritálóként könyveltem el a youtubert, most azonban, hogy újra adtam a videóinak egy esélyt nem tudom abba hagyni a nézését. Egészen pontosan Shane Dawson-ról van szó és az összeesküvés elméletes videóiról. Egyszerre hozzák rám a frászt és keltik fel az érdeklődésem. Shane-en keresztül pedig rátaláltam egy lányra is aki hasonló témájú videókat posztol és még többet is. Megoldatlan gyilkosságok, eltűnt emberek esetei, még az asztrológiáról is. Ha tudtok angolul és érdekelnek az ilyesmi témák mindenképp nézzetek bele mindkettőjük videóiba vagy ha már nézitek szívesen várom róla kommentbe a véleményeket.

ASZTROLÓGIA

Vissza a lányra aki asztrológia témában, minden csillagjegyről készített egy videót amikben részletezi a személyiségüket és már teljes lejátszási listája van. Nem tudom leírtam-e már itt, vagy sem, de halak vagyok. Tipikus halak. Akárhány helyen leírást olvastam a jegyről mindig ugyan az volt.  Álmodozó, romantikus, naív, blablabla. Én pedig dióhéjban tényleg ez vagyok. Szóval naív létemre én többé kevésbé hiszek az asztrológiában. Nyilván nem a minden nap újságokban megjelenő horoszkópokban vagy abban, hogy a horoszkópom alapján egy bizonyos módon kéne öltöznöm. A szkeptikus emberek azt mondják a horoszkópok leírásai csak általános személyiség vonások gyűjteménye, teljesen random módon lett megírva, és akárki olvassa talál benne igaz részt magára. Hogy őszinte legyek, sosem olvastam utána más jegyek részletes leírásának (igen, ilyen én-központú vagyok) még kutatás céljából sem, ennek a bejegyzésnek a kedvéért. Talán egy kis részem tudja, hogy igaza van az embereknek és nem akarja lerombolni az illúziót. Nekem is vannak napok mikor nem hiszek semmiben. Azon a napon viszont mikor megnéztem Kendall Rae videóját a Halakról nagyon is hittem az asztrológiában. A lány teljesen új szintre emelte a jegyem leírását és ahogy a kommenteket olvastam, rengeteg halak egyetértett és még tovább részletezték a dolgot. Addig a pontig amíg, úgy voltam, hogy minden komment olvasása közben olyan érzésem volt, hogy ez akár én is lehetnék, sőt én vagyok. Szóval nem a videót akarom most részletezni sokkal inkább egy kifejezett kommentet amivel mélységesen azonosulni tudtam. Lefordítottam magyarra, hogy ha véletlen olyan olvas aki nem tud angolul az is értse. (meg mert imádok fordítani)

"Azt hiszem a halak a legösszetettebbek. Persze természetesen sztereotipizálhatod őket mert víz jegyek de annyival többek ennél. Mint az utolsó jegye a csillagjegyeknek képesek mindegyik jegyből egy kicsit magukénak tudni. Ezért képesek azonosulni olyan könnyen mindenkivel és értik meg egyből a másikat pedig korábban nem is találkoztak velük. A halak tényleg rejtélyesek a saját módjukon, és ez miatt olyan érdekesek és varázslatosak. Sosem tudod milyen emberek lesznek. Annyira könnyen változnak, könnyen alkalmazkodnak és változékonyak. Folyamatosan újraépítik magukat ahogy változtatják azt amiben hisznek az ideológiájukat és azt ahogy élnek, annak érdekében, hogy nőjenek és virágozhassanak. A halak akit tavaly ismertél lehet, hogy idén már nem is ugyan az. De képesek önmaguk pusztítására és önmaguk szabotálására, bár végig tisztában vannak a dologgal, mivel nagyon öntudatosak, szóval olyan szarba keverik magukat amit MÁR ELVE TUDNAK, hogy rossz nekik de tovább folytatják mert nehéz számukra nemet mondani. Könnyen függővé vállnak. Ironikus mivel közben bölcsek és sok jó tanácsuk van, csak nem alkalmazzák magukra. Szeretnek elszabadulni a valóságtól ezért álmodoznak napközben, máshogy dolgozzák fel a dolgokat. Általában humorral, van, hogy talán többet alszanak, alkotni kezdenek akármilyen formában, keresztül mehetnek alkohol vagy drog függőségeken, stb. Mivel szeretnek elmenekülni a valóság elől egy hatalmas dolog amin dolgozniuk kellene, hogy tényleg elkezdenek tenni azokért a dolgokért amiről álmodoznak vagy sokat beszélnek, hogy majd megteszik. Képesek órákig álmodozni valamiről amit nagyon szeretnének megtenni, de ezzel igazából egy hatalmas problémát kreálnak maguknak. Még egy dolog amit elkezdhetnének csinálni, hogy végre úgy kezelik magukat is ahogy a barátaikat, önmagad szeretete tényleg segít megtalálni a belső békéd."

A komment második felét főleg igaznak tartom magamra. Nem tudom, hogy ezt egy halak írta magáról vagy sem mert nem E/1-ben beszél. Bevallom nekem se lenne mondjuk képem a hozzászólásban elhangzó dolgot közvetlen magamra állítani, hiába tartom igaznak. Mert hát mit gondolnak rólad más emberek ha nagy képpel olyanokat mondogatsz magadról, hogy bölcs vagy, különleges, és rejtélyes. A sötétebb része; a valóságtól való megszökés szintén megtörtént velem nem csak a "szép" formában, ami az írás számomra. A videóban Kendall ezt hosszabban részletezte, hogy miért is lesznek a halak könnyen függők stb. Az öntudatos rész is illik rám amiről korábban már írtam itt az oldalon.

Szerintem mindenki megegyezik velem abban, hogy ez a komment nem az a tipikus általános leírás amit az interneten találsz és még is igaz lett sok halak csillagjegyű emberre. Sokan reagáltak a felhasználó ezen kommentjére. És emellett rengeteg hasonló hozzászólás volt amit mind igaznak tartottam magamra és sok halaknak ijesztően hasonló élményei/tapasztalatai voltak az élettel mint nekem. Ez elgondolkodtatott. Mindig is érdekes volt számomra a nurture vs nature / öröklés vs környezet dolog. A neveltetésünk és a külső hatások amik érnek minket, vagy valami más határozza meg, hogy kivé vállunk. Legyen az a DNS, vagy a csillagok állása a születésünk pillanatában. Véletlen lenne, vagy tényleg van benne valami? Még akkor is ha nem tartozna a csillagjegyem leírásába a naivitás és valamelyik vallásba vagy az univerzumba vetett mély hit... akkor is azt mondanám, hogy szerintem van.
 
Ha pedig ezt olvasod és még mindig szkeptikus vagy és úgy gondolod ezek rád is igazak amik elhangoztak  feljebb, még sem vagy halak. Vagy halak vagy és nem igazak rád... lehet, hogy van rá egy magyarázatom (mint mindenre). A születésünk pillanatában különböző bolygók alatt különböző csillagjegyek állnak. 90%-ban biztos vagyok benne ha most tovább próbálnám ezt magyarázni hülyeséget írnék mert én sem teljesen értem mit jelent az, hogy a "merkúr bolygó alatt nyilas vagy" meg ilyenek miközben halak vagyok. Kíváncsiságból fel is kerestem egy oldalt ahol beírtam a születési időpontomat órára és percre pontosan amit szüleimnek hála tudok. Természetesen ingyenes kiértékelést ígértek "birth charts"/születési grafikonnal.
A vége az lett, hogy a háromnegyede a szövegnek ki volt cenzúrázva amit 24 dollár kifizetése után kapnék meg. Na de a szöveg amit láttam már megint tökéletesen pontos leírást adott rólam. Csak pár külön bekezdésben lévő mondatot idézek és még az is érteni fogja miről beszélek aki csak a bejegyzéseim olvasta. "A személyiségét az ellentmondások és az ellentétek alapozzák meg." "folyamatosan gyakorolja hogyan tartsa vissza az impulzivitását és hogy irányítsa." "Gyakran hidegnek és távolságtartónak tűnhet az embereknek. Elnyomja az érzéseit és érzékenységét, kerüli a helyzeteket ahol ki kell fejeznie. [...] de nem érzéketlen. Éppen ellenkezőleg." És a kedvencem: a lustaságomat is megmagyarázták.
Minden mondat témájában posztoltam már az oldalra jóval korábban, hogy ezeket láttam volna. Meg hát miért találnék ki ilyet egy bejegyzésben amit senki nem olvas rajtam kívül. Erről eszembe jut Kendall videójából még egy mondat ami megragadt. "Minden halaknak szüksége van az őszinteségre. Őszinték és szavahihetők de meg kell tanulniuk nem bízni mindenkiben." és volt egy részlet ahol arról beszélt, hogy imádják a zenét főleg a szövegüket ami fontosabb nekik mint maga a zene. Egy szó. Én.

Lehet teljesen hülyének jövök le valakinek aki ezt most elolvasta és egyáltalán nem hisz az ilyesmiben de ha van időd és tudsz angolul a kedvemért nézd meg a saját videódat Kendall csatornáján és írd meg nekem mik a tapasztalataid. Tudom az idő pénz én pedig nem vállalok pénz visszafizetést de kíváncsi vagyok. Kommentbe várom a véleményeket ki, hogy áll az asztrológiával és a horoszkóp témával.

4 megjegyzés

  1. Szia! Engem mindig is érdekelt az asztrológia meg a megmagyarázhatatlan, a dolgok mélye. Mint szinte minden skorpiót. :D Sajnos az én csillagzatom nem biztosított számomra jó nyelvérzéket (örök achilles sarok :D), és mivel te imádsz fordítani :D megkérhetnélek, hogy fordíts le nekem a skorpiós részt? Nagyon szépen megköszönném, mert kíváncsi vagyok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem feledkeztem el róla de rettenetesen kevés szabadidőm van hét közben amikor pedig ráérek sajnos más dolgokkal foglalkozok. De elkezdtem. (A videó 18 perces. Korábban fordítottam sorozat részeket (45 perc) egy rész 5-6 órába is beletelik.Akkor még volt rá időm :'D) azért itt van hozzá a link nagyon apránként de haladok vele. https://www.youtube.com/watch?v=WhfZp_ST5sk

      Törlés
  2. Szia Nina! :) Érdekes volt ezt a bejegyzést olvasni, úgyhogy gyorsan meg is néztem Rae videóját az én jegyemről, és amúgy végig jókat mosolyogtam, mert rám is nagyon illett a leírás. Én egyébként mérleg vagyok, az örök határozatlan és örök békítő, aki ameddig csak teheti, elkerüli a konfliktusokat. (Na meg a nagyobb döntéseket...) Szóval többnyire tényleg úgy éreztem, hogy egész jól leír a videó.
    Amúgy én az asztrológiával mindig is hadilábon álltam. Elég racionális családba születtem, meg valamilyen szinten én magam is az vagyok, úgyhogy az alapbeállítottságom a téma felé az, hogy nincs semmi tudományos alapja, és hogy nem érdemes hinni benne. Ettől függetlenül mindig is imádtam ilyen horoszkópos leírásokat olvasgatni, és általában úgy találom, hogy illenek is rám ezek a leírások, ami tök érdekes. Meg ami még érdekesebb, az az, hogy anyukám a születésemkor for fun csináltatott egy numerológiai valamit, aminek az volt az "értelme" hogy a nő vettem a születési időpontomat, végzett vele valami matekot, és ebből "kikalkulálta", hogy milyen személyiségem lesz, meg hogy milyen lesz a karrierem, családom, stb. Éés az is 80-90%-ban illik rám. Úgyhogy nem tudom... Igazából a mai napig nem hiszek ezekben a dolgokban, és nem tartom meghatározónak ezeket a leírásokat, de valahogy mégis a személyiségem részévé vált az, hogy mérleg vagyok (mármint tökre azonosulok a jegy leírásával). Szóval érdekes téma ez, és jó volt a te szemszögödből is olvasni a dologról! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Vix!:) Örülök, hogy megnézted és még inkább annak, hogy megosztottad velem a véleményed és elolvashattam. Szerintem az ahogy te viszonyulsz a témához talán a legideálisabb. Az a numerológiai valami lehet, hogy a születési grafikonod volt?:D

      Törlés