Választások utáni hiszti

április 09, 2018

Ha április nyolcadika a szavazás napja volt, akkor kilencedike biztosan a hisztié. A kontrollálhatatlan, nevetséges és felesleges hisztié. De hát mire is számítottam? Ilyen a magyar mentalitás. Amit én teljes szívemből utálok, de úgy ragad néha még rám is, és pont olyan gyorsan, mintha pillanatragasztóval nyomták volna fel. Mert mindenhol ott van, - néha még észre se veszem - és ez az ami elől igazán menekülnék. Az utolsó téma amiről valaha bejegyzést terveztem írni az a politika de egyszerűen az ami ma reggel fogadott minden létező közösségi oldalon felidegesített.
Én nem a pártokról akarok beszélni, hogy szerintem kire kellett volna szavazni meg kire nem és "úristen ki nyert megint", nem. Hanem a magyar emberek, a választópolgárok reakciójáról. Ez akasztott ki engem ma olyan szinten, hogy most itt csapkodom a billentyűzetet mert már nem tudom ezt kinek elmondani, és felesleges is lenne, mert ha az emberek meghallják ezt a témát, akkor leengedik náluk a rolót és csak a saját véleményüket szajkózzák megállás nélkül meg se hallgatva a másikat. Nem értik. Nem érti senki mi itt a baj. Miért nem látjuk, hogy olyan szintű széthúzás van a magyarok között amit senki sem próbál helyre hozni. Szerintem már nem is lehet soha helyre hozni. Miért lepődünk meg azon még mindig, hogy a gyűlölet politika sikeres? Magyarok vagyunk és ha még nem tűnt volna fel valakinek, sajnos nagyjából lételemünk a gyűlölködés, az utálkozás, és a negatív/"soha semmi nem jó" hozzáállás. Ez a mentalitás az amit, ÉN gyűlölök, és szégyellek. És ami miatt "elmenekülnék" ebből az országból elsősorban, nem a gazdaság vagy bármi más miatt. Teljesen mindegy, hogy mi az, ha valami a fókuszba van állítva, és gyűlölni lehet meg félni lehet tőle akkor az jöhet. Legyen ez a bevándorlás kérdése, amit az a bizonyos párt használt előszeretettel a választások előtt. Vagy most a választások után AZ a bizonyos párt került épp a fókuszba a legtöbb ember szemében. És "fujj, hogy történhetett ez?" Hát mi csináltuk, mi magyarok. Most akkor szépen le is kell nyelni ezt. Felesleges utólag tele rakni értelmetlen posztokkal a facebookot, meg az instagrammot. Hol voltatok a szavazás napján? Miért nem akkor posztoltátok tele ezeket az oldalakat, hogy MENJETEK EL SZAVAZNI. Kemény öt percet vesz el az életedből (legalábbis nekem annyi volt). Miért nem akkor raktatok ki pozitív dolgokat arról a pártról akit érdemesnek tartottatok volna a győzelemre? Miért utólag nyomtok tele mindent a negatív dolgokkal a győztessel kapcsolatban? Nekem ez is ugyan olyan undorító. Ez is ugyan olyan gyűlölködés. De hát mi mást csinálnánk. Valaki szerint van alapja valaki szerint nincs. De ezt élvezzük. Mi értelme van? Semmi.
(Ez a szöveg is mindenkitől, hogy lopnak... Nekem meggyőződésem, hogy akárki kerülne az ország élére ugyan ezt csinálná mint az aki most van, csak kevésbé nyíltan talán. Ugyan már, valld be, ha te lennél ott te is ezt csinálnád. Azt se felejtsük azért el, hogy volt rosszabb is előttük. Ezt azoknak mondanám akik szerint ennél nincs rosszabb. De... rosszabb mindig van. Ha ezek után azt gondolnád, hogy elégedett vagyok az eredménnyel, tévedsz. Engem is meglepett ugyan úgy. De mint mindenhez ehhez is úgy állok hozzá, hogy próbálom több oldalról látni a dolgot.)
Rengeteg ismerősöm el se ment szavazni, azzal az indokkal, hogy "nem tudtam egyik pártról se semmit, úgyhogy feleslegesnek gondoltam." Nekem ez volt az első nagy szavazás amin részt vehettem. Soha nem érdekelt a politika. Egyszerre untat és idegesít. Kiskoromban soha nem értettem, hogy tudnak a felnőttek olyan hevesen vitatkozni miatta. Olyan elvakultan. Plusz valahogy mindig úgy éreztem, nekem semmi beleszólásom nincs a dologba és ez eddig tényleg így is volt. Idén viszont mikor kiküldték az értesítőt elkezdtem utánajárni a pártoknak mert rájöttem, hogy lehet, hogy csak egy szavazatom van de azzal ha van esélyem előre segíteni valamilyen formában a jövőmet akkor el kell mennem, meg kell próbálnom. És reménykedtem, hogy sokan így gondolják mert sok kicsi sokra megy. Próbáltam mindenkit a szavazásra buzdítani, ha feljött a téma, az már nem érdekelt kire nyomja, az az ő döntése.
A legnagyobb kedvencem egyébként azok a hisztizők akik el se mentek szavazni. Mert meglepően sok van ezekből is. Na ők aztán tényleg befoghatnák a szájukat. És ne fogja nekem senki arra, hogy munkába ment vagy nem tudom, mert ha ilyen szinten érdekli, hogy van energiája utólag kinyilvánítania a véleményét akkor előtte is tehetett volna az ügy érdekében kicsivel nagyobb erőfeszítéseket. (Én is hét órakor mentem el és utána indultam dolgozni.) És a fele azt se tudja, hogy automatikusan a jelenlegi hatalmon lévő pártra ment a szavazata ezzel. Vicc.
Bár meg kell említeni, hogy idén, az előzőhöz képest hatalmas volt a részvételi arány ami talán jogosan mindenkiben elindított egy várakozást. Mindenki már érezte a változás szelét aztán mégse lett semmi. Hát ez van. Majd talán négy év múlva. De a hiszti ne tartson addig. Én is eddig voltam hajlandó foglalkozni a politikával, de négy év múlva kicsit korábban kezdem el az utánajárást ha még itt fogok élni és érinteni fog.
Erről jut eszembe. Egy valamiről még szeretnék említést tenni amit nem értek. A külföldön élő magyarok miért szavazhatnak? Most leginkább a környező országokban élőkről beszélek, azokról akik soha nem szándékoznak ideköltözni. Miért szólhatnak ők is bele, hogy mi legyen itt? Nem nekik kell elviselni a következményeket.
Most ez egy olyan posztom lett amit muszáj volt megírnom, publikálni fogom, de remélem senki nem olvassa el. Nem azért mert szégyelleném a véleményem hanem mert már eleget hallottam mások válaszát rá, ráadásul olyan agresszív módon tálalva amennyire csak lehet. Tudom, hogy nem értünk egyet. Senki nem ért egyet senkivel.

0 megjegyzés